Τριχόπτωση και Φροντίδα Μαλλιών

Καλησπέρα! Σήμερα θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα που με έχει ταλαιπωρήσει τα τελευταία χρόνια. Και αυτό είναι η τριχόπτωση
Η ιστορία μου είναι ως εξής: όταν ήμουν μικρή είχα μακρύ και πολύ πυκνό μαλλί. Μεγαλώνοντας όμως σταμάτησα να τρέφομαι σωστά, οπότε δεν έπαιρνα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία και ξεκίνησα να έχω σιδηροπενική αναιμία. Η διάγνωση γίνεται με εξέταση αίματος, στη συνέχεια πας στον ιατρό σου και εκεί αποφασίζετε για τη θεραπεία που κάνεις. Εμένα μου είχε συνιστήσει να παίρνω καθημερινά σίδηρο . Ένα μεγάλο λάθος που έκανα είναι πως με το που το αντιλήφθηκα δεν το αντιμετώπισα γρήγορα και σωστά, αλλά το άφησα για χρόνια. Ένα σημάδι της σιδηροπενίας είναι η πτώση των μαλλιών.


Τριχόπτωση όμως μπορεί να έχει κάποιος και για άλλους λόγους όπως κακή διατροφή, ορμόνες, θυρεοειδής, φάρμακα αλλά και λόγω ψυχολογικών παραγόντων όπως έντονο άγχος ή στεναχώρια. Σε περίπτωση που παρουσιάζετε έντονη τριχόπτωση μιλήστε με τον ιατρό σας για να κάνετε τις κατάλληλες εξετάσεις και να μάθετε τον λόγο ώστε να το αντιμετωπίσετε.
Η τριχόπτωση είναι κάτι φυσιολογικό. Κάθε τρίχα έχει διάρκεια ζωής και όταν αυτή τελειώνει, πέφτει (για περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες επικοινωνήστε με αισθητικό/κοσμετολόγο ή δερματολόγο). Εντονότερα αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται φθινόπωρο και άνοιξη.

Τα τελευταία χρόνια, λοιπόν για μένα λόγο κακής διατροφής, έλλειψης σιδήρου, έντονου άγχους και στεναχώριας, τα μαλλιά μου έπεφταν συνέχεια και έμειναν αρκετά λιγότερα από τα μισά. Πριν από περίπου δύο χρόνια πήρα την απόφαση να κάνω κάτι για αυτό, καθώς είχε αρχίσει να με επηρεάζει και ψυχολογικά. Ξεκίνησα να παίρνω καθημερινά το σίδηρο που έπρεπε να λαμβάνω, βελτίωσα τη διατροφή μου και προσπαθούσα να μην είμαι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. 

Συζήτησα με τον ιατρό μου αν υπάρχει κάποιο συμπλήρωμα που μπορώ να πάρω και μου πρότεινε τα "BioCalpil Forte", το οποίο είναι ένα "φυσικό συμπλήρωμα διατροφής", περιέχει σίδηρο, βιταμίνες και αμινοξέα και είναι "κατάλληλο για τη διατροφική ενίσχυση των μαλλιών". Περιέχει 60 καψάκια με συνιστώμενη ημερήσια χορήγηση είναι 2. (H τιμή του είναι στα 27€).
Συνδυαστικά πήρα και το "BioCalpil Sampoo", που είναι σαμπουάν κατά της τριχόπτωσης, προστατεύει, τρέφει και αναδομεί τα λεπτά και αδύναμα μαλλιά, περιέχει "Panax Ginseng": βελτιώνει τη μικροκυκλοφορία του αίματος, τονώνει και ενεργοποιεί το θύλακα της τρίχας, "Γλικοπρωτεΐνες": ενισχύουν τον κυτταρικό μεταβολισμό και πολλαπλασιασμό παρέχοντας ένα αναζωογονητικό αποτέλεσμα και "Υδρολυόμενες Πρωτεΐνες από Σιτάρι": δίνουν δύναμη και όγκο στα μαλλιά, χάρη στις μαλακτικές και ενυδατικές ιδιότητές τους. (Η τιμή του είναι στα 8€ τα 200 ml). Δεν θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτά τα προϊόντα καθώς κυκλοφορούν πάρα πολλά στη αγορά (αν και για εμένα τα συγκεκριμένα αξίζουν-θα ψάξω να βρω και ποια άλλα είναι καλά) και πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε, πρέπει να συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.

Μετά από χρόνια, φέτος βλέπω τα μαλλιά μου να αρχίζουν να πυκνώνουν ξανά. Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας πως το κατάφερα αυτό. Αρχικά, νομίζω ότι έγινε αντιληπτό πως η τριχόπτωση οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Είναι σημαντικό, αν θέλουμε να αναστρέψουμε το συμβάν αυτό να αλλάξουμε τρόπο ζωής. Πρέπει να προσέχουμε τον εαυτό μας, να θρεφόμαστε σωστά και να προσέχουμε και την ψυχολογική μας υγεία(που θεωρώ το πιο δύσκολο). Το τελευταίο, το έχω βελτιώσει αλλάζοντας νοοτροπία για πολλά πράγματα και με το να χειρίζομαι καταστάσεις διαφορετικά.

Διατροφικά αύξησα την κατανάλωση σε φρούτα και λαχανικά ώστε να λαμβάνω τις απαραίτητες βιταμίνες. Επίσης ξεκίνησα να τρώω τακτικά μοσχαρίσιο κρέας ώστε να λαμβάνω σίδηρο. Υπάρχει και η εναλλακτική με τα όσπρια (προσωπικά δεν τρώω). Μία φορά κάθε εξάμηνο (συνήθως κάθε Μάρτη και Σεπτέμβρη), για 30 ημέρες, παίρνω το φυσικό συμπλήρωμα διατροφής "BioCalpil Forte".

Όσο αφορά το λούσιμο και γενικά την φροντίδα των μαλλιών. Να σημειώσω πως έχω κάνει balayage επομένως έχει ταλαιπωρηθεί το μαλλί μου. Λούζομαι ανά δύο μέρες (ή αν μπορώ και ανά τρεις καθώς από το δεύτερο 24ωρο ξεκινάει η λιπαρότητα) με το "BioCalpil Sampoo". Μετά από κάθε
λούσιμο, ενώ είναι ακόμα νωπά τα μαλλιά μου, στο μάκρος και στις άκρες βάζω της "Pantene Pro-V" "Smooth and Sleek Dry Oil with Argan", το οποίο ουσιαστικά είναι ένα ξηρό λάδι με λάδι argan που αφήνει τα μαλλιά απαλά και μεταξένια. Αυτό που έχω παρατηρήσει σε εμένα είναι πως τους δίνει και λάμψη. Επίσης το χρησιμοποιώ αν ξεκινήσουν και φριζάρουν. Η τιμή του είναι κάπου στα 8€.

Από εκεί και πέρα μία φορά το μήνα βάζω στις ρίζες καστορέλαιο. Το καστορέλαιο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε βοηθάει κατά της ξηροδερμίας και τονώνει την τριχοφυΐα. Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δαφνέλαιο, αμυγδαλέλαιο.
Μία φορά την εβδομάδα μετά το λούσιμο χρησιμοποιώ μάσκα για τα μαλλιά. Χρησιμοποιούσα για κάποιους μήνες την "Syoss Repair Therapy" "Intensive Repair Treatment", για ξηρά και ταλαιπωρημένα μαλλιά. Παλαιότερα βέβαια είχα δοκιμάσει και άλλες μάσκες. Το τελευταίο δίμηνο χρησιμοποιώ την "Garnier Botanic Therapy Maple Healer Mask", μάσκα επανασύστασης για ταλαιπωρημένα και φθαρμένα μαλλιά. Περιέχει καστορέλαιο και σφένδαμο. Δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει πιο ωραία μάσκα μαλλιών. Μυρίζει όμορφα, ενυδατώνει την επιδερμίδα του κρανίου, δεν αφήνει λιπαρότητα στα μαλλιά, τα αφήνει απαλά και λαμπερά. Η τιμή της στα 6€. Την μάσκα την αφήνω περίπου πέντε λεπτά για να δράσει και την ξεβγάζω. Δεν χρησιμοποιώ κάποιο άλλο μαλακτικό, καθώς τα προϊόντα που ήδη χρησιμοποιώ αφήνουν τα μαλλιά απαλά. Δεν τα τρίβω ποτέ με την πετσέτα, γιατί
καταστρέφεται η τρίχα, αλλά τα ζουλάω ελαφρά ώστε να απορροφηθεί το πολύ νερό και αφήνω τα μαλλιά μου να στεγνώσουν φυσικά. Αν βιάζομαι θα χρησιμοποιήσω πιστολάκι σε νωπά μαλλιά. Τα βουρτσίζω στεγνά και ιδανικότερα θα μπορούσα να πω με βούρτσα με φυσική τρίχα.

Δεν θα δει κανένας αποτελέσματα από την πρώτη εβδομάδα ή μήνα. Χρειάζονται κάποιοι μήνες για να δράσουν όλα αυτά και να υπάρχουν ορατά αποτελέσματα. Και το τονίζω αυτό γιατί θέλει αφοσίωση και αρκετή φροντίδα η όλη διαδικασία και δεν θα πρέπει κάποιος να απογοητευτεί που δεν θα δει άμεσα αποτελέσματα. Εμένα μου πήρε έναν χρόνο εντατικής φροντίδας για να μπορώ να πω σήμερα πως το μαλλί μου έχει πληθύνει. Δεν είμαι δερματολόγος, ούτε αισθητικός για να μπορώ να εμβαθύνω στο θέμα. Αν έχετε πρόβλημα τριχόπτωσης συμβουλευτείτε τον ιατρό σας. Ελπίζω η προσωπική μου εμπειρία να σας βοηθήσει. Πείτε μου τη γνώμη σας στα σχόλια. Έχετε χρησιμοποιήσει κάποιο από αυτά τα προϊόντα; Πώς σας φάνηκε; Τι άλλα προϊόντα έχετε δοκιμάσει και πώς σας φάνηκε; Να προσέχετε την υγεία σας!

Σχόλια